pfronlogonew fio ASOS anmar-logo celestynow Facebook-Logo-60x60
Nasza Szata

kursy

Razem Pod Żaglami 2017 - Sprawozdanie

Mazowieckie Stowarzyszenie Żeglarzy Niepełnosprawnych zorganizowało w dniach 01.07.2017-14.07.2017r, rejs dla mieszkańców Otwocka. Było to możliwe dzięki wsparciu finansowemu otrzymanemu z Urzędu Miasta Otwock i Starostwa Powiatowego w Otwocku.

Członkowie Stowarzyszenia, którzy w roku 2016 zdobyli patenty żeglarskie, byli sternikami łodzi i opiekunami uczestników w tym rejsie. Uczestnicy zdobywali podstawową wiedzę z zakresu żeglowania i sprawowali funkcje członków załogi. Wspólnie pogłębialiśmy umiejętności z zakresu manewrowania łodzią i żeglowania w zróżnicowanych warunkach – na otwartych wodach, kanałach, w portach i cumując na dziko, w pełnym słońcu i ulewnym deszczu. Zwiedziliśmy szlak południowy Wielkich Jezior Mazurskich. Wypłynęliśmy z Giżycka, poprzez jeziora Niegocin, Boczne oraz kanałami dotarliśmy do jeziora Tałty i jeziorem Ryńskie dopłynęliśmy do portu Ryn. Zawitaliśmy jeszcze do Mikołajek, aby uczestniczyć w corocznym święcie „Spławienia Króla Sielaw”, zakończonym wielkim pokazem fajerwerków. Z Mikołajek wracaliśmy z powrotem na północ, gdzie w Giżycku 14 lipca zakończyliśmy rejs.

Kadra żeglarska Mazowieckiego Stowarzyszenia Żeglarzy Niepełnosprawnych ma nadzieję na kontynuowanie idei rejsów z osobami niepełnoprawnymi - według słów szanty: „Wypłyńmy na głębię, niech każdy poczuje, że jego sprawności nic nie blokuje”.